Baza wiedzy

Co umieścić na stronie internetowej żeby wzbudzała zaufanie? 4 proste kroki

Napisano przez: Borys Czajkowski -  
2024-10-13

Skrót artykułu

Wzbudzić zaufanie na stronie internetowej wcale nie jest tak ciężko (pod warunkiem, że faktycznie prowadzisz uczciwą i godną zaufania działalność). Upewnij się, że na swojej stronie umieściłeś opinię swoich poprzednich klientów, sprawiłeś, że Twoja strona nabrała “osobowości”, wspomniałeś o ważnych certyfikatach i odznakach, oraz dałeś jasną i zrozumiałą gwarancję. Czytaj dalej by dowiedzieć się w szczegółach co należy umieścić na stronie internetowej tak żeby wzbudzała zaufanie.

Spis treści:

  1. Wstęp
  2. Na pewno to znasz…
  3. Odwróć ryzyko - czyli daj gwarancję!
  4. Opinie - nie każ ludziom polegać na Twoich słowach!
  5. Odznaki i certyfikaty
  6. Osobowość - pokaż swoją ludzką stronę!
  7. Zakończenie

1. Wstęp

Codziennie ciężko pracujesz nad reputacją swojej firmy, jednak co z tego jeśli na swojej stronie internetowej nie dajesz żadnych powodów żeby Tobie zaufać? Pod koniec tego artykułu będziesz doskonale wiedział co umieścić na stronie www żeby pokazać się z jak najlepszej strony! 

2. Na pewno to znasz…

Czy potrafisz przypomnieć sobie podobną sytuację? Próbujesz kupić daną usługę, dajmy na to usługi adwokackie, wchodzisz na stronę kancelarii i nie znajdujesz żadnych informacji o tym kto ją prowadzi, co o tym biurze sądzą inni klienci, oraz czy kancelaria ta posiada licencję na prowadzenie takiej działalności. Brzmi znajomo, prawda? Doskonale wiesz co zrobiłeś później - wyszedłeś z takiej strony i nigdy więcej na nią nie wróciłeś. 

Mimo tego, że mogła być to jedna z lepszych kancelarii w danym mieście to poniosła kompletną porażkę w pokazaniu czemu warto im zaufać. W następnych rozdziałach dowiesz się co zrobić, żeby ta historia nie była historią Twoich odwiedzających!

3. Odwróć ryzyko - czyli daj gwarancję!

Nie jest żadną tajemnicą to, że staramy się wybierać usługi, które wydają się nam być obarczone jak najmniejszym ryzykiem. Dlatego warto umieścić na stronie internetowej (najlepiej już na samej górze!) informacje o gwarancjach lub ofertach zmniejszających ryzyko, obowiązujących w Twojej firmie. Doskonałym przykładem jest popularny sklep online z odzieżą - Zalando. Oferuje on DARMOWY zwrot przez 100 DNI od złożenia zamówienia. Zalando umieściło tę informację na samej górze swojej strony internetowej! 

Podobnie robimy w Przestrona.pl. Wejdź na stronę główną i przekonasz się, że pierwsze co zobaczysz to oferta darmowego projektu graficznego strony internetowej bez zobowiązań! Przez to trochę bardziej zaczynasz myśleć o skontaktowaniu się z nami, prawda? ;)

Zalando swoją gwarancję pokazuje już na samym górze strony

4. Opinie - nie każ ludziom polegać na Twoich słowach!

Analizowałem w swoim życiu setki stron internetowych i jeśli miałbym wskazać jeden błąd, który popełnia najwięcej z nich, który przynosi największe straty i który jednocześnie najłatwiej naprawić to wskazałbym brak zamieszczania opinii! To zupełnie niepojęte ile firm ma  SETKI 5 gwiazdkowych opinii na np. Google Maps, a na swojej stronie internetowej nie pokazują NAWET JEDNEJ! Absurd. Nic nie wzbudza takiego zaufania jak dobrze skonstruowana sekcja opinii. Co to znaczy dobrze skonstruowana? Idealną sekcję konstruujemy według 5 zasad: 

  1. Umieść źródło wystawianych opinii np. dodając logo Google Maps, Facebooka czy gdziekolwiek indziej Twoi klienci wystawili Tobie opinię. Chodzi o to by udowodnić, że sam tej opinii nie zmyśliłeś ;)
  2. Wybierz te opinie wystawione przez użytkowników podpisanych swoim imieniem i nazwiskiem, oraz to imię i nazwisko pokaż. Czemu? Jakiej opinii zaufasz bardziej, tej napisanej przez Annę Lawender czy przez PolskiegoWiatraka2007?
  3. Pokaż zdjęcie osoby wystawiającej opinie (oczywiście jeśli masz na to zgodę).
  4. Wybierz te opinie, które można przeczytać w 10-15 sekund. (Spoiler: dłuższych nikt nie przeczyta).
  5. Każda dobra opinia jest lepsza niż brak opinii, tak więc jeśli nie masz żadnych recenzji spełniających wszystkie powyższe warunki - nie martw się. Po prostu umieść te pozytywne opinie, które masz. 

Przykład dobrze skonstruowanej sekcji z opiniami

5. Odznaki i certyfikaty

Uwaga, trywializm! Umieszczenie certyfikatów jest kluczowe dla branż, w których działanie jest uzależnione od posiadanie certyfikatu. Posłużmy się po raz kolejny przykładem kancelarii adwokackiej. Do jej prowadzenia potrzebna jest licencja. Podobnie ma się rzecz z np. kasynami. Tak więc jeśli do otworzenia swojej działalności potrzebowałeś zezwolenia - pokaż to zezwolenie!

6. Osobowość - pokaż swoją ludzką twarz!

W 2008 roku Yehonatan Turner, oraz Irith Hadas-Halpern opublikowali przełomowe badanie, które na pierwszy rzut oka ma mało wspólnego ze wzbudzaniem zaufania na stronach www. Przeanalizowali oni pracę radiologów, jedni z nich, analizując skany pacjentów, mieli obok skanu umieszczone ich zdjęcie, ci w grupie kontrolnej zdjęć nie mieli. Oprócz tego, że wszyscy radiolodzy mogący zobaczyć pacjenta nad którego skanem pracują odczuwali względem niego więcej empatii to dodatkowo wykrywali znacznie więcej anomalii na skanach np. świadczących o pierwszych fazach rozwoju raka.

Jaki płynie z tego wniosek? Jeśli dzięki stronie internetowej sprawimy, że nasza firma zyska jakąś ludzką twarz to odwiedzający poświęcą nam znacznie więcej uwagi. Jak tego dokonać? Nic prostszego! Umieść zdjęcie założyciela, oraz całego zespołu na Twojej stronie. Proste? Proste!

7. Zakończenie

Teraz już wiesz co umieścić na stronie internetowej żeby wzbudzała jak największe zaufanie! Jeśli dopiero planujesz stworzenie swojej witryny zachęcamy do skorzystania z naszej oferty specjalnej. Stworzymy dla Ciebie projekt graficzny Twojej strony zupełnie za darmo i bez zobowiązań!

Odwiedź stronę główną i dowiedz się więcej o tym jak dostać

Darmowy projekt graficzny strony!

Ostatnie wpisy

Zobacz wszystkie wpisy
chevron_right